Fortrydelse og reklamation
FORTRYDELSESRET
Ifølge købeloven har du som kunde 14 dages fortrydelsesret.
Det skyldes, at du ikke, som i en forretning har mulighed for at se og røre ved varen. Ved hjælp af fortrydelsesretten får du denne mulighed.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varerne i fysisk besiddelse.
For at udøve fortrydelsesretten skal du meddele os din beslutning om at fortryde dit køb i en utvetydig erklæring (f.eks. ved postbesørget brev eller e-mail).
Bemærk at du ikke længere kan fortryde dit køb, ved at nægte modtagelse af varen.
Du kan benytte vores formular i bunden shoppen, men dette er ikke obligatorisk. Eller du kan downloade en standard fortrydelsesformular (pdf) her på dette link
Formularen kan du printe og udfylde og vælge at sende den som brevpost eller scanne og sende som vedhæftet fil i en mail.
Du behøver ikke anvende nogen af formularerne for at fortryde dit køb - du har også mulighed for bare at sende os en mail, med de samme oplysninger, som du finder i standard fortrydelsesformularen. Oplysning om enten ordrenummer eller fakturanummer vil lette vores sagsbehandling.
Uanset om du benytter dig af formular eller mail, er det denne adresse/e-mail, du bedes benytte:
Santashop.dk, Hedevej 11, Mou, 9280 Storvorde, kontakt@santashop.dk
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender os din meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.
Hvis du benytter dig af din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde dit køb.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som det benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har givet udtryk for noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.
Du kan ikke fortryde købet ved at undlade at modtage pakken eller ved at undlade at afhente pakken på posthuset.
Afhenter du ikke din pakke i hos GLS el. Postnord butikken og den derfor returneres til os - vil du blive faktureret 44 kr. til dækning af vores udgifter i forbindelse med returforsendelsen.
Beløbet vil blive fratrukket på din kreditnota.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på.
Du returnerer varerne eller afleverer dem til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret os om udøvelsen af aftalens fortrydelsesret.
Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage. Du bedes venligst vedlægge en seddel med ordrenummeret.
Al juletræspynt incl. Old World Christmas ornamenter, Guillermo Forchino, Björn Köhler og Gnomy’s Friends returneres i de originale æsker, der er en del af produktet. Returneres produktet uden original emballage betragtes det som en værdiforrringelse af produktet, der vil blive fratrukket det returnerede beløb. Beløbet vurderes udfra det enkelte produkt.
Du skal selv betale de direkte udgifter i forbindelse med returnering af varen.
Vi kan tilbyde returforsendelse med GLS til 44 kr. incl. moms.
Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Du kan ikke sende varen pr. efterkrav. Ved returnering af varer pr. efterkrav eller uden frankering vil varen blive nægtet modtagelse hos os, og posten vil herefter returnere den til dig igen.
REKLAMATIONSRET
Du har ifølge forbrugeraftaleloven 2 års reklamationsret.
Det vil sige, at du kan klage over fejl og mangler opstået inden for 24 måneder efter købet.
Reklamationsretten dækker ikke ved uhensigtsmæssig anvendelse eller behandling af varen.
Santashop.dk tjekker samtlige varer, inden de forlader butikken.
Vi bestræber os på at pakke varerne forsvarligt ind, således at der ikke opstår skader under transporten.
Skulle der alligevel være skade på en vare ved ankomsten bedes du kontakte os omgående på e-mail.
Oplys venligst ordrenummer og varenummer sammen med en beskrivelse af skaden/defekten og dens omfang - meget gerne ledsaget af et beskrivende foto.
Derefter vil vi kontakte dig ang. hvorledes vi bedst kan hjælpe dig.
Eventuelle forsendelsesomkostninger i forbindelse med reklamation betales af Santashop.dk.
Du bedes ligeledes ved pakkens ankomst tjekke, at pakken er hel og i ubrudt stand.
Hvis ikke pakken er hel og i ubrudt stand skal du gøre posten opmærksom på dette ved modtagelsen.
Det er dit ansvar at tjekke pakkens tilstand ved modtagelsen.
Når du kvitterer for pakken, kvitterer du for, at pakken er modtaget og i ubeskadiget stand.
Yderligere oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby.
Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.
Klage indgives her - LINK Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse kontakt@santashop.dk